Over Elmar

Persoonlijke gegevens

  • Naam: Elmar Vincent Laurens Duiveman
  • Roepnaam: Elmar
  • Geboortedatum: 22 juni 1976
  • Adres: Berkenweg 12, 3941 JB Doorn
  • Telefoonnummer: +31 624465858
  • E-mailadres: elmar@qibiq.nl

Mijn missie

Organisaties helpen om merken verantwoordelijk te laten groeien, klanten te binden, merkwaarde en reputatie te versterken!

Over mij

Ik ben een leider in digitale marketing, gespecialiseerd in merk & marketing op basis van data, e-commerce & CRM. Met meer dan 20 jaar ervaring heb ik transformatie- en veranderingsprogramma’s geleid en beschik ik over een breed scala aan strategische leiderschaps-, marketing-, IT- en communicatievaardigheden. Ik heb me gespecialiseerd in het transformeren van organisaties door data-gedreven marketingoplossingen te implementeren, merkwaarde te versterken en klanten te binden. Bij bedrijven zoals Noordhoff, KPMG en Achmea heb ik digitale transformaties geleid die resulteerden in significante groei in e-commerce en online verkoop. Ook heb ik geavanceerde CRM-systemen zoals Salesforce en Pardot geïmplementeerd, waardoor marketingprestaties en klantrelaties aanzienlijk verbeterden.

Mijn kracht ligt in het combineren van strategisch leiderschap met hands-on ervaring in IT, communicatie en marketingautomatisering.
Ik heb diverse teams succesvol gereorganiseerd en geleid, waarbij efficiency en impact altijd centraal stonden. Door mijn drive en ervaring ben ik vastbesloten om bedrijven te helpen hun merkidentiteit te versterken en duurzame klantrelaties op te bouwen door middel van innovatieve en datagedreven marketingstrategieën. Met mijn uitgebreide kennis en ervaring ben ik klaar om uw organisatie naar het volgende niveau van digitale groei en merkontwikkeling te brengen.

Werkervaring

Noordhoff: Manager Digitale Marketing, Marcom en BI (22FTE)

Juli 2020 – 2024

  • Resultaten:
  • Groei van e-commerce & online verkoop met dubbele cijfers jaar op jaar.
  • Implementatie van Marketing Cloud en Salesforce CRM-programma.
  • Leiding gegeven aan de digitale transformatie met focus op CRM & BI.

Infinitas: Segment Lead e-commerce a.i.

Juli 2020 – Februari 2021

  • Resultaten:
  • Leiding gegeven aan het e-commerce segment en creatie van cross-functioneel team.
  • Realisatie van nieuwe webshops en websites voor meerdere markten.
  • Opstellen van toekomstige roadmap voor agile cross-opco roadmap.

KPMG: Senior Manager Digitaal Marketingteam (25FTE)

Januari 2019 – juni 2020

  • Resultaten:
  • Herstructurering van het team, waardoor het aantal FTE werd teruggebracht .
  • Implementatie van Pardot en Salesforce CRM-programma voor marketingautomatisering.
  • Verantwoordelijk nieuwe Marketing Accepted Leads met Pardot naar inside sales.

Achmea: Digital Marketing Manager

2014 – 2018

  • Resultaten:
  • Leiding gegeven aan zelfsturende teams voor crisis- en reputatiemanagement.
  • Realisatie van nieuwe merkidentiteit voor Achmea’s ‘Powerbrands’.
  • Introduceren van digitale mediastrategie voor Achmea groep vanuit Financeteam

Philips: Global Brand & Marketing Team

2013 – 2014

  • Resultaten:
  • Opzetten van wereldwijd empowerment programma voor philips.com in 126 landen.
  • Lancering van nieuwe merklogo van Philips en restyling van website.
  • Implementatie van DAM management systeem via Adobe voor beheer van digitale assets.

Yacht: Senior Digital Marketing Professional
Bedrijven via Yacht:

2008 – 2014

  • Resultaten FrieslandCampina Digital team:
  • Leiden van digitale strategie en social media team voor FrieslandCampina.
  • Opzetten van programma voor digitalisering van marketing, communicatie en HR.
    Daarvoor:
  • FrieslandCampina: migratie naar nieuw CMS platform van 100+ websites
  • Yacht: nieuwe corporate website en lauch campagne rond wendbaarheid
  • SIDN.nl: Gelanceerd nieuw product en merkcampagne voor Proof of Concept ENUM.
  • Rhinofly.nl: Ontwikkelde merkcampagne en website voor nieuwe jobportal Oystercoast.nl
  • Electrabel/Suez/GDF: Gecreëerd nieuwe website voor B2B en B2C-klanten voor energiecontracten.

Monsterboard: Marketeer

2007 – 2008

  • Resultaten:
  • Ontwikkeling en uitrol van B2B / B2C campagnes voor Monsterboard.
  • Realisatie van TV-reclames en events voor Monsterboard.
  • Uitbreiding van klantenbestand en site van Monsterboard.

Axioma Communicatie / Springer Uitgeverij: Marketing Manager

2003 – 2007

  • Resultaten:
  • Omzet verantwoordelijkheid voor de eigen uitgaven.
  • Groeiverantwoordelijkheid voor nieuwe klanten via e-mailmarketing.
  • Ontwikkeling van campagnes en onderhoud van websites.
  • Accountmanagement voor nieuwe klanten.
  • Merk- en strategieadvies in Healthcare, Finance en Pharma.

Talen

  • Nederlands (moedertaal)
  • Engels (uitstekend)
  • Duits (redelijk)
  • Frans (redelijk)

Opleidingen

  • Bachelor Communicatie & Management, Hogeschool van Utrecht
  • MEAO Commerciële Economie, Abstede Utrecht
  • Christelijke MAVO Doorn

Trainingen

  • Marketingtrainingprogramma’s
  • SalesForce CRM-training / Pardot en MarketingCloud
  • Digital MBA @KPMG, Vlerick Business School

“Innoveren, lachen en elke dag leren”

Elmar Duiveman, Qibiq